Rusiška žuvų sriuba, žuvies sriubos
Kategorija: Pirmieji kursai
Ingridientai
Žuvis
Svogūnas
Česnakai
Petražolės
Lauro lapas
Pipirai
Druska
Gaminimo būdas
Pradėkime nuo mažų žuvų - tai pirmas variantas. Išbraukime karosus, rudus ir kuojas iš sąrašo - jie yra mažiausiai tinkami mūsų tikslams. Geriausia - raukiniai ir ešeriai. Pirmiausia šiek tiek nuplaukite žuvį - brangios gleivės sultiniui suteiks papildomos stiprybės. Nebūtina žarnyno labai mažos žuvies, bet didesnę, žarnyną, nuplaukite, ištraukite žiaunas su šaknimis (jos pridaro kartumo) ir pašalinkite akis (iš jų nėra sultinio, vienas skrandis). Natūralu, kad nepamiršome kaupti dviejų vidutinių svogūnų, keturių skiltelių česnako, petražolių šaknų, lauro lapų, kvapiųjų pipirų ir žirnių, taip pat druskos, pageidautina didelės, kilogramui žuvies. Kol kas viskas.
Paruoštą žuvį suberkite į puodą, užpilkite šaltu vandeniu (2,5 litro kilogramui žuvies), suberkite nuluptas šaknis, svogūnus ir virkite lėtai verdant nuo 40 minučių iki valandos. Likus 10 minučių iki virimo pabaigos įdėkite lauro lapą, pipirus ir druską. Mes filtruojame gatavą sultinį.
Norėdami gauti skaidrią ausį, galite pašviesinti sultinį liūtu, tačiau mūsų protėviai tai retai darė. "Ukha" yra pagrindinis lieso rusiško stalo patiekalas, o kiaušinis jį švelnina. Todėl teisingiau sultinį nuskaidrinti presuotais arba grūdėtais juodaisiais ikrais (nebent, žinoma, gaila).
Paimkite 50 g ikrų ir sumalkite skiedinyje, palaipsniui įpildami šaukštą šalto vandens. Mes praskiedžiame stikline šalto vandens, įpilame stiklinę karštos žuvies sriubos ir, maišydami, dviem etapais supilame į puodą su žuvies sriuba. Supylus pirmąją petnešos dalį, ausis turėtų užvirti - tik tada galima užpilti likusią dalį. Vėl verdant, nuimkite keptuvės dangtį, 15–20 minučių palaikykite keptuvę ant silpnos ugnies, tada išjunkite ugnį ir leiskite ausiai pastovėti 10–15 minučių, kad petnešos nusėstų ant dugno. Dabar galite visiškai išpilti žuvies sriubą ir patiekti ją ant stalo, padėdami ant lėkštės gabalą virtos žuvies (nevirusią).
Jei norite išvirti „dvigubą“ žuvies sriubą (ji skanesnė!), Tada į paruoštą ir įtemptą sultinį iš mažos žuvies suberkite porcijomis ką nors įspūdingesnio filė gabalėlių, pavyzdžiui, sterkų, ir virkite dar dvidešimt minučių. . Pirmajam sultiniui galite naudoti ne tik mažas žuvis, bet ir didelių žuvų atliekas - galvas, pelekus, kaulus ir uodegas.
Balta, raudona, juoda
Anksčiau buvo gana aiški skirtingų žuvų žuvų sriubų rūšių hierarchija. Pavyzdžiui, ausų, pagamintų iš drebulių, karpių, čiurlių ir karpių, pavadinimas buvo „juodas“; nuo lydekos, ešeriai, pūkai, sykai - „balti“. Skaniausia, žinoma, buvo laikoma „raudona“ - iš eršketo, belugos ir sterleto (jos buvo vadinamos „raudonomis“ žuvimis, tai yra, gražiomis, geriausiomis). „Plast“ žuvies sriuba buvo gaminama iš sūdytos, džiovintos ir džiovintos užteptos žuvies - ji buvo užplikyta verdančiu vandeniu, kuriame anksčiau buvo verdamas anyžius ar pankolis, ir tada dedama į vandenį. Džiovinta žuvis nuėjo į „vangią“ žuvies sriubą, į ją buvo dedama džiovintų ar šviežių grybų. Iš stintų jie virė „Chudskaya“ arba „Pskov“ žuvies sriubą, iš esencijos (džiovintos mažos žuvytės) - „Onega“, iš menkių ir otų - „Pomorskaya“.
Išgarsėjo burboto ausis - „mevaya“ („vyrai“ - burbot). Ir nors senais laikais jis ne visiems patiko - jie manė, kad šermukšniai valgo nuskendusius žmones (kur galima tiek pamaitinti nuskendusių žmonių?), Mūsų protėviai mėgo burbuliukų kepenėles įdėti į surinkimo ausį (galite naudoti ir pieną), anksčiau troškinti sūdytame ir parūgštintame vandenyje su citrinos sultimis. Tiek vėgėlių kepenys, tiek pienas maksimalų dydį pasiekia žiemos pradžioje, todėl tikroji ausies vaga yra sezoninė. Kai ateis laikas, mes tikrai pabandysime.Paimkite didelį burbotą ir atsargiai nuimkite nuo jo odą. Išdarinėtas ir atidėtas pienas bei kepenys. Iškirpkite minkštimą iš kaulų; mes mesti galvą, kaulus, uodegą ir pelekus į keptuvę su nedideliais pakeitimais ir virti pirmąjį sultinį arba, kaip sakoma, pirmąjį sultinį.
Kol ruošiamas pagrindas, leiskimės prie žuvies mėsos. Perduokite mėsmalę, sumaišykite su pora šaukštų miltų ir kiaušiniu, druska ir pipirais. Maltą mėsą iškočiokite į 3 cm skersmens volelį, įdėkite maždaug į penkias minutes į verdantį sultinį, tada išimkite ir, kai atvės, supjaustykite į apskritimus (pjauti bus tingu - tiesiog pagaminkite mėsos kukulius). Tegul mūsų jau įtemptas ir paruoštas sultinys po truputį verda sau. Įmerkite į jį pieną ir kepenėles, virkite dešimt minučių ir penkias minutes, kol iškeps, įdėkite žuvies kukulius. Įpilkite šaukštą kaparėlių, gabalėlį sviesto ir supilkite į lėkštes, į kiekvieną lėkštę meskite po 3-4 alyvuoges, citrinos ratą ir pabarstykite šviežiomis žolelėmis. Patiekime citrinos man į ausį - senas Maskvos paprotys.
Beje, vadinamasis „Makaryevsky antstolis“ (buvo vienas) taip pat dažniausiai buvo verdamas iš burboto. Pabaigoje Madeiros butelis buvo įdėtas į puodą, kuriame jis buvo ruošiamas „apšilimui“, į ausį įpylė šiek tiek vyno, o likęs, sušilęs, buvo patiektas prie ausies. Kas ką pasakė apie burbotą? ..
Karališkai
Nėra abejonių: tauraus kraujo žuvys - eršketai ir sterletai - suteikia ausiai subtilų, subtilų skonį. Tačiau neapsieisite be sodrumo ir aromato, kurie atsiranda tik dėl žuvų baudų. XIX amžiaus Maskvos smuklėse sterletų ir eršketų žuvies sriuba, be abejo, buvo verdama raugintame sultinyje, laikant, kad grynas eršketas yra pernelyg klojingas, o grynas sterletas - per daug švaistantis. Ir iš pažiūros nevertingas kaulinis raukinys prabangioje karališkoje ausyje tapo nepakeičiama kiemo žuvimi.
Jei nusprendėte gaminti ką nors panašaus, tuomet neapsieisite be svečių - skambinkite, kvieskite, nevalgykite tokio grožio vieni! Dabar pažvelkime į mūsų atsargas. Tarkime, jau turime šepečių ar ešerių (bent kilogramą). Likusią dalį perkame parduotuvėje - 1-1,5 kg sterleto ar eršketo, porą svogūnų, 3-4 petražolių šaknis, 3-4 saliero šaknies riekeles, 1 petražolių kekę, žaliuosius svogūnus, citriną, šampaną (geriau brut ), 50 g ikrų, druskos.
Aišku, kad pirmiausia mes ruošiame tą patį sultinį iš raukinių su šaknimis ir svogūnais. Išmetame raukinį, filtruojame sultinį ir pašviesiname ikrais - negailėkit, juk verdame „karališką“ žuvies sriubą. Į skaidrų sultinį suberkite sterleto ar eršketo gabalėlius (nuplaukite, supjaustykite ir sausai nuvalykite rankšluosčiu), užvirkite ir virkite ant silpnos ugnies 15–25 minutes, atsižvelgiant į gabalėlių dydį. Likus kelioms sekundėms prieš nukeliant nuo ugnies, į keptuvę įpilkite taurę šampano - jie mėgsta eršketų prabangą! Švelniai išimkite žuvies gabalėlius, padėkite juos į gilias lėkštes, pabarstykite petražolėmis ir atsargiai užpildykite įtempta žuvies sriuba. Šalia mūsų karališkos žuvų sriubos išdėliokite nuluptų ir sėklų citrinos griežinėlius, smulkiai supjaustytus žalius svogūnus ir šiltą duoną. Padaryta! Durų skambutis - atidarytas ...
Žvejo
Visa tai, kas pasakyta, be abejo, yra gera - sūržolė, žuvies sriubos, eršketų malonumai - bet kaip tikra ausis gali atsitikti prie stalo, padengto krakmolo staltiese, apsupta sidabro krištolo? Tikroji ausis gali atsitikti tik natūraliomis sąlygomis - tai yra išimtinai gamtoje. Tai jau ne patiekalas - tai filosofija, ritualas, beveik religinė ceremonija. Pirma, tiek patyrę virėjai, tiek rafinuoti gurmanai paprastai sutaria, kad tikrą žuvies sriubą galima paruošti tik iš ką tik pagautos žuvies. Antra, vanduo žuvų sriubai turi būti paimtas iš to paties rezervuaro, kuriame jie žvejojo. Trečia, ausis reikia įkvėpti ugnies dūmais. Ketvirta, visi susirinkusieji turi dalyvauti teisingame ausų rituale.
Žvejojant žuvų sriubą, ta pati smulkmena eina, o iš tauriųjų žuvų eilės laukia lydekos ar lydekos. Sezono metu galite pagardinti žuvies sriubą sauja miško grybų, tai suteiks subtilų saldų skonį ir svaiginantį miško aromatą.Jei laimikis yra toks, mes naudojame iš anksto virtus ryžius, perlines kruopas ar sorų kruopas - tankumui ir įvairovei. Ne aukščiausia, žinoma, klasė, bet gana pakenčiama, tačiau atsižvelgiant į gamtos grožį, deguonies dalį, laukimo trukmę, apetitą ir degtinę, tai yra visiškai nuostabu ...
Apie degtinę. Galų gale pilti pusę puodelio degtinės į puodą ar ne, visų reikalas, niekas iš tikrųjų nežino, kodėl taip daroma. Kai kurie sako - „norint geriau įsisavinti žuvų taukus su skysčiu“, bet mes manome, kad tai tik ritualo dalis - būdas nuraminti ausis dalijantis švenčiausia su žuvimi. Tačiau šiuo atveju degtinė taip pat pasitarnaus kaip savotiškas pagardas, suteikiantis ausiai lengvą kartėlį - visai kitokį, ne pipirinį. Ir jei netyčia radote tokį turtą kaip anyžiaus butelis, nedvejodami pakeiskite jį degtine - žuvis gerbia anyžių.
Ir paskutinis patarimas: ausį reikia užpilti. Stumdami katilą nuo ugnies, uždenkite dangčiu ir palaukite dešimt minučių. Tai pats skaudžiausias momentas - galite net pirmąjį išgerti. Arba kol kas prisiminkite žvejybos pasakas - juk jos tikrai „eis“, kai neliks nė vienos auksinės dvasios dvasios drėgnos porcijos ...
Pastaba
Patarimai ir receptai su nuotraukomis.
Medžiagą pateikė žurnalas „Gastronom“.
Kažkada Rusijoje ausis buvo vadinama bet kokiu troškiniu - žirneliais ir mėsa, ir žuvimi, ir kiaušiniu. O posakis „gaidžio ausis“ šypsenų nesukėlė. Nuo to laiko sąvokos reikšmė pasikeitė, tačiau šis patiekalas vis dar išlieka Rusijos virtuvės viršūne.
Dabar negalima paruošti žuvies sriubos be žuvies. Tačiau taip nevadinsime jokios žuvies sriubos. Vuhu, apie kurį kalbame, nėra pagardintas kruopomis, miltais, pervirtais svogūnais ir kt. Į jį dedami tik prieskoniai, aštrios daržovės (tas pats žalias svogūnas) ir šaknys. Visa kita yra tikros žuvies sriubos ar ausies dariniai, bet su tam tikru apibrėžtu epitetu. Pridėjome, pavyzdžiui, bulvių ir žalumynų - gavome „žuvies sriubos“, įdėjome pomidorų ir sviesto - valgome „Don žuvies sriubą“, kapojame morkas - gaminame „saldžios žuvies sriubą“ ... Nors pastarosios geriau ne daryti: klasikinėje ešerių ir raukinių morkų ausyje yra netinkamas saldumas, kurį šios žuvys suteikia sultiniui.