Beje, Olandijoje ir Belgijos šiaurėje, Flandrijoje, jie apskritai vadina raugais ir raugais pagrįstais.
aprašymas (rauginta duona),
natuurdesem (natūralus raugas, tai yra ne su mielėmis, o iš dėmėtos fermentinės tešlos),
zuurdesem (rūgštus raugas, t. y. ne mielinė, o rauginta tešla)
Kovotojų pastangų dėka teisingos, kuo natūralesnės mitybos - japonų makrobiotinių ir naujojo amžiaus vegetarų - XX a. Antrojoje pusėje, vėliau - šiuolaikinio nelobytų sveiko maisto produktų ir duonos grūdų judėjimo - žodis „desem“ prasidėjo. žymėti fermentus ant visų kviečių, skirtų kepti iš paprastų kvietinių miltų ar miltų arba išsibarsčiusių kviečių grūdų.
Šiais laikais Vakaruose populiarių daiktų ypatumas yra tas, kad jie yra ypatingai vėsūs ir suvynioti į aptemptus medžiaginius maišelius, užveržiami virvele, todėl raugintos tešlos tūris negali augti kaip itališka raugo bigi.
Desemui būdingas sidro ir kalvadoso, obuolių, šiek tiek konjako ir alkoholio aromatas, polbyanny desem - kreminė-obuolinė-vanilinė. Sunku apibūdinti, žaliųjų obuolių žievelės ir kreminės varškės kvapas, unikalus rauginių mielių kvapas - 2,3 metilbulilacetato aromatas ... Tai akimirksniu atpažįstamas, nes jis suteikia akimirką, kai desemas yra paruoštas. .
Audinių maišelio išpūstumas ir sandarumas yra naudojami sprendžiant apie jame esančio žmogaus veiklą. Jei krepšys yra įtemptas ir užsispyręs, tada desem yra subrendęs ir aktyvus ir gali būti naudojamas. Ir jei jis yra silpnas, tada desem valgė visą maistą, nusiramino ir užmigo, tada jį reikia suaktyvinti prieš naudojant jį tešlai ar duonos tešlai fermentuoti.
Dešemos yra šaltojo starterio kultūros, jos pašalinamos iš grūdų ar grūdų mišinio su vandeniu žemoje temperatūroje, esant 10–18 ° C temperatūrai. Jie fermentuojami (šeriami ir leidžiami subręsti, paruošiami kartu su jais kepti) 16–21 ° C temperatūroje. Jie laikomi 4 ° C temperatūroje (3–7 dienas, tada juos reikia vėl šerti, atnaujinti 16–21 ° C temperatūroje). Ir jie apima raugus ant bet kokio tipo kviečių - paprastos kepyklos, speltos, kamutės ir pan. Kviečiai ir speltos gaminiai yra populiariausi Europoje.
Raugintos mielės sudaro 2% visos mikrofloros. Viename grame desem starterio kultūros yra 15 milijonų mielių ląstelių ir 750 milijonų pieno rūgšties bakterijų ląstelių. Desem tyrimai parodė, kad jose yra 44 skirtingos mielių padermės. Visi jie priklauso kepimo mielių rūšiai (S. cerevisciae)
Keletas veiksnių daro įtaką bakterijų ir mielių reprodukcijai ir aktyvumui, juos galima suskirstyti į išorinius ir vidinius veiksnius.
• Išoriniai veiksniai.
- Raugos ir tešlos temperatūra.
- Deguonies kiekis rauge ir tešloje (minkymas, minkymas).
- pieno rūgšties ir acto rūgšties santykis rauge ir tešloje (= fermentacijos temperatūra ir tešlos drėgmė)
• Vidiniai veiksniai.
- Maistinės medžiagos (= miltų rūšis, kepimo priedai recepte)
- рH
- tešlos buferio talpa (= miltų pelenų kiekis)
- starterio drėgnumas
- Druska
Itin švari arba lengviausia forma pradedantiesiems - buteliukas ar maišelis - yra tiek Europoje, tiek Amerikoje.
Šiek tiek istorijos.Gevertas buvo belgų meistras, kepęs sunkiausią duonos kepėjams - kvietinę duoną iš šviežiai maltų kvietinių miltų. Po karo jis grįžo iš Prancūzijos, kur buvo evakuota jo šeima, ir savo kepykloje Gente išrado beprotiškai skanios juodos kviečių duonos kepimo būdą. Tokiai duonai jis išrado prancūzišką raugą, bet ne iš baltų miltų, o iš kviečių grūdų. Savo raugą jis pavadino „raugu“, kuris jo kalba skambėjo kaip „desem“. Rauginta duona - aprašymas
Po trisdešimties metų jis duonos paslaptį atskleidė amerikiečių kepėjams, kurie savo ruožtu „Desembrot“ smogė rašytojai Laurel Robertson. Robertsono knyga „Lauren's Kitchen Bread“, kurioje ji aprašė savo patiekalus ir nuostabius kepinius, jaudino kepančią Amerikos visuomenę. Nuo to laiko ažiotažas dėl desemo nenuslūgo 30 metų.
1984 m. Olandijos kepėjų asociacija surengė duonos kepimo dirbtuves ir kepėjų varžybas. Omaras Gevertas ten buvo garbės teisėjas ir seminaro dalyviams parengė atspausdintą instrukciją, kurioje aprašė savo ir savo apysakas.
1987 m. Vasarą anglų rašytojas Tomas Jane, kuris pats parašė „geriausią, tiksliausią ir suprantamiausią“ naminės duonos kepimo knygą, savo trijų patiekalų gastronomijos žurnale paskelbė Gewarto nurodymus, kurie iš esmės pašiepė Gewarto receptą. , sakė, kad į tokius receptus nereikia žiūrėti rimtai, nors pats metodo neišbandė, kad tai duonos poezija, o ne mokslas.
Šiandien, praėjus 70 metų nuo šio reikšmingo laiko, kai Gevertas visiškai ištobulino desem ir desembrote technologijas ir pradėjo kepti savo sensacingą duoną, tampa aišku, kad jo receptas yra pats tobulumas mokslo požiūriu ir kad tam tikra prasme jis išradė ratas. Mums lengva apie tai kalbėti, nes turime interneto prieigą, mokslas jau viską žino apie bakterijas, supranta pieno rūgšties fermentaciją ir visą profesionalios kepėjos arsenalą paprastoje miesto virtuvėje: nuo miltų malimo iki galingų minkytuvų, šaldytuvų kontroliuojama temperatūra skirtingose zonose ir tikros židinio krosnys.
Tačiau tais metais raugo kokybė pagal Heverto metodą ir duona su juo sukėlė norą padaryti kryžiaus ženklą, pakelti veidą į dangų ir padėkoti Dievui už tokį stebuklą. Paminėta duona sukėlė pagarbų požiūrį į save. Maždaug taip senovės žmonės suvokė dievų balso varžtą iš dangaus. Nors mes šiurpiname ir žavimės elementais, suprantame, kad tai yra elektros iškrovos atmosferoje ir kad niekas ant mūsų ten nepyksta. Dievas myli mus visus, bet mes turime rūpintis ir įsirengti žaibolaidį, o ne griaudėdami vaikščioti su skėčiu.
Mokslinis starterio kultūros pašalinimo ir palaikymo iš mirkytų grūdų metodo palaikymas 15 ° C temperatūroje.Kas tiksliai (per) išrado Gevertą, kai jis šaltai anaerobiniu būdu pradėjo ruošti prancūzišką raugą iš šiek tiek daigintų kviečių grūdų? Jis rado fermentacijos būdą be puvimo ir gedimo, kuris nuo senų senovės buvo naudojamas vaisių fermentavimo ir šlapinimosi pramonėje.
Jei kada nors namuose gaminote marinuotus ar raugintus obuolius ar kopūstus su burokėliais, tai jūs iš karto atpažinsite metodą, kuris jums seniai žinomas. Šlapinant ir rauginant, fermentacijos pradžioje yra svarbi temperatūra apie 15 ° C, vaisiuose ar pilant yra tam tikras cukraus kiekis, galima druska, o salyklas yra pieno rūgšties bakterijų substratas.Pieno rūgštis, kurią išskiria bakterijos, patekusios į statinę su šlapimu iš vaisiaus paviršiaus arba (pramonėje) iš mėgintuvėlio, tampa šlapimo ir fermentacijos metu konservantu. Pieno rūgšties fermentacija yra anaerobinė, vaisiai padengiami įdaru. Taip pat vyksta mielių alkoholinė fermentacija, mirkyti obuoliai yra šiek tiek dujiniai, šiek tiek aštrūs, skanūs.
Per pirmąsias 5 dienas fermentacija vyksta vėsioje vietoje 12–15 ° C temperatūroje, tada šlapinimasis atšaldomas iki 4 ° C ir žemiau, kad nebūtų per rūgštus.
Omeris Gevertas tiksliai pakartoja obuolių mirkymo procesą savo kviečių užkandžių recepte. Tiek, kad jo raugas kvepia išmirkytais obuoliais, o penktą dieną jo skonis skiriasi nuo išmirkytų obuolių. Nuostabu! Taigi, vertus į rusų kalbą, jo metodą būtų galima pavadinti išmirkytų kviečių fermentacija!
1) 12–15 ° C, ypač pirmąsias penkias fermentacijos dienas, yra temperatūra, kai pieno rūgšties bakterijos veikia tik šiek tiek lėčiau nei, tarkime, 25 ° C temperatūroje, tačiau klostridio sviesto rūgšties bakterijos (jos suteikia raugui pūslinio lašinio ar nesusiformuos acto rūgšties bakterijos ir kenksmingos puvimo bakterijos. Svarbu neleisti aukštesnės nei 18C ir žemesnės nei 10C temperatūros. 50–65 laipsniai pagal Celsijų. Šią figūrą pamatysite amerikiečiams išverstuose tekstuose aprašytame recepte. ...
2) Fermentui reikia pakankamai cukraus, bent 5%, nes mikrobai iš cukraus gamina pieno rūgštį. Iš esmės tai pasiekiama mirkant ir salykluojant grūdus. („Calvel“ į miltus prideda 0,5% salyklo) Išbrinkę grūdai pradeda dygti ir virsta salyklu. Fermentai aktyviai išlaisvina grūdų krakmolą į cukrų. Kad daigas nesuvartotų viso cukraus, prasidėjus daigumui grūdai sutraiškomi, o fermentai gamina gausų cukrų tik pradinių mikrobų poreikiams.
.
3) Druskos pridėjimas į šlapimus, fermentus ir raugą šiek tiek trukdo išsivystyti kvapnioms sviesto rūgšties bakterijoms Clostridia, iš kurios lapai taip pat jaučiasi kartaus skonio ir visiškai slopina mieles. Omeris Gevertas pastebėjo šį druskos poveikį ir pasūdė raugą ir raugą 1% masės tešlos svorio (tai yra šviežia tešla, sumaišyta su raugu). Calvelas savo raugo recepte į miltus prideda 0,3–0,5% druskos.
4) Fermentacija yra anaerobinė, be oro patekimo. Pirmųjų 2-3 dienų (ir fermentuotų bei mirkytų) pradinių kultūrų maišyti negalima. Pirmąsias porą dienų „Desem“ yra palaidotas miltuose ir uždaromas kietoje sandarioje plutoje.
Pieno rūgšties bakterijos gerai veikia tokiomis sąlygomis, kai nepatenka šviežio deguonies, tačiau dauguma kenksmingų mikroorganizmų yra griežti aerobai ir nesivysto be oro.
Acto rūgšties bakterijos negali išsivystyti be oro. Užkasti koloboką ir miltais apipiltą desemą supilti į sausas sauskelnes padeda išvengti aštraus raugo acto rūgštingumo, kuris nemalonus kviečių duonoje. Kita vertus, geros pieno rūgšties bakterijos rūgščioje aplinkoje be deguonies gamina švelnaus skonio pieno rūgštį. Visos trys svarbiausios pradinės bakterijos klesti ir be oro nėra 15 ° C temperatūroje gamina aromatus ir pieno rūgštį - L. san-francisco, L. plantarum, L. brevis.
Maišymas arba atviras orui starterio paviršius yra acto rūgšties ir sviesto rūgšties bakterijų, taip pat pelėsių vystymosi garantas.
2-3 dienomis pieno rūgšties bakterijos visiškai slopina likusią mikrofloros dalį ir pieno rūgšties fermentacija smarkiai padidėja. Kai tik pH pasiekia 4,4–4,5, uždarytame koloboke acto rūgštis ir pieno rūgšties bakterijos yra visiškai užblokuotos. Per šį laiką pirmą kartą galite pamaitinti „Desem“.
1 laipsnio duona (NataliARH)
Kviečių duona su „gyvais“ miltais (NataliARH)
Avižų duona pagal savo pasirinkimą. (NataliARH)
Kviečių-rugių duona. (NataliARH)
